Menu
- Kontakt
- O nás
- Aktuality
- Zprávy z akcí
- Přípravná třída
- Školní družina
- Zaměstnanci školy
- Dokumenty
- Školská rada
- GDPR
- Projekty
- Historie
- Publicita školy
- Organizace školního roku
- Podporují nás
Operační program – Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola Pečky, Švermova 540 se do OPVK zapojila ve školním roce 2010/2011. Na základě zpracovaného projektového záměru jsme 1. února 2011 zahájili individualizovanou výuku formou dělených hodin v oblastech čtenářské gramotnosti, anglického jazyka a matematiky. V průběhu projektu jich bude realizováno celkem 514.
Rozvoj čtenářské a informační gramotnosti jsme ve 2., 3. a 8. ročníku plnili v rámci českého jazyka, u žáků 7. ročníku v hodinách v dějepisu. V 7. ročníku probíhala individualizace i při výuce anglického jazyka. Dělené vyučování matematiky v 6. a 8. ročníku bylo zařazeno s cílem podpořit osvojování a upevňování matematických dovedností žáků.
Ve školním roce 2011/2012 pokračujeme v naplňování cílů projektového záměru. Individualizovaná výuka je uskutečňována ve stejných předmětech i ročnících. Jedinou změnou je přesun dělených hodin v 7. ročníku z dějepisu do českého jazyka.
Za první rok projektu bylo odučeno 268 individualizovaných hodin (52,1% z celkového počtu), ve kterých bylo podpořeno celkem 75 žáků.
Mgr. A. Doskočilová
2013/2014
ZHODONOCENÍ PROJEKTU EU - PENÍZE ŠKOLÁM
1.Projekt byl realizován v souladu s projektovým záměrem. Prioritou projektu bylo zkvalitnění počátečního vzdělávání a rozvíjení klíčových kompetencí, které by absolventům usnadnily uplatnění na trhu práce. Nedílnou součástí byla práce s vhodnou motivací žáků.
2. V projektu byly realizovány tři klíčové aktivity:
I) Čtenářská a informační gramotnost
Vzhledem k národnostnímu složení žáků (80% žáků rómského etnika) byl kladen důraz na porozumění a správné používání spisovného českého jazyka. Prostřednictvím různých metod jsme se snažili podpořit přirozené obohacování slovní zásoby a zdokonalení v plynulosti četby. Vždy byl zohledněn individuální přístup a úroveň znalostí každého žáka.
II) Cizí jazyky - Anglický jazyk
V současném globálním světě je potřeba, aby žáci dokázali v základní formě aktivně používat cizí jazyk, který by je mohl motivovat k rozšíření obzorů v rámci poznávání života jiných kultur a vedl je k vzájemné toleranci. Důraz ve výuce byl kladen zejména na názornost, praktičnost, interakci a spolupráci v rámci skupiny.
III) Matematika
Cílem aktivity byla podpora a rozvoj individuálních schopností všech žáků v oblasti matematické gramotnosti. V rámci výuky byly uplatněny metody pro zautomatizování početních operací, schopnost logického náhledu na problematiku a pochopení souvislostí. Snažili jsme se respektovat potřeby a možnosti jednotlivých žáků.
3. Klady a zápory, přínos projektu
Většina žáků naší školy pochází ze sociálního prostředí, které jim neposkytuje dostatečnou motivaci a stimulaci pro osobní rozvoj. Největším záporem bylo časté stěhování žáků (proměnlivost výukové skupiny, nemožnost dlouhodobější kontinuální podpory) a vysoká absence.
Nejvýznamnějšími klady projektu byla možnost v rámci menší homogenní skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami společně pracovat, využívat různé metody výuky, možnost individuálně přistupovat a vést v osobnostním rozvoji. V rámci takto malé skupiny je snazší dosáhnout úspěchu a pocitu zdravého sebevědomí.
Díky finanční dotaci mohla škola zakoupit knihy a audiovizuální techniku, která je využívána ve výuce.
Mgr. Pavlína Šnorová, koordinátora projektu
V letošním školním roce 2013/2014 byl na naší škole ukončen dlouhodobý projekt EU ,,Peníze školám" -Operační program- vzdělávání pro konkurenceschopnost s prioritou zkvalitnění počátečního vzdělávání a rozvíjení klíčových kompetencí, které by absolventům usnadnily uplatnění na trhu práce, zejména v jazykové oblasti a matematické gramotnosti. V současné době se pracuje se získanými zkušenostmi a pomůckami na udržitelnosti projektu.
Během trvání projektu ( 2011-2012) byli podpořeni celkem 103 žáci v těchto klíčových aktivitách:čtenářská a informační gramotnost, cizí jazyky- anglický jazyk, matematika.
Nejvýznamnějším přínosem i pro budoucí výuku byla možnost využívat v homogenní skupině žáků různé metody výuky a maximálně využít možnost individuálního přístupu, zohlednění potřeb a znalostí. Díky finanční dotaci mohla škola zakoupit knihy, audiovizuální techniku, které využívá škola k další výuce.
K 31.12. 2013 došlo k finančnímu vyrovnání čerpání dotace vůči státnímu rozpočtu České republiky, kdy škola využila veškeré poskytnuté prostředky.
Mgr. P. Šnorová
—————